Dawno minęły czasy, gdy obecność w internecie była tylko dodatkiem do głównej działalności. Obecnie każda firma, której zależy na pozyskaniu jak największej liczby klientów, powinna zadbać o prezentację swojej oferty. Oczywiście, lepsza przy tym jakakolwiek strona, niż żadna, ale… Ale jeśli zainwestujemy w projektowanie stron internetowych, możemy uzyskać naprawdę dobry efekt, otrzymując witrynę, która będzie zachęcać do zakupu akurat w Twojej firmie.
Spis treści
Projektowanie stron internetowych – odróżnij się od konkurencji
Zacznijmy od tego, że dobrze prezentująca się witryna to taka, która już na starcie budzi pozytywne skojarzenia odwiedzających ją internautów. Mało tego, agencja interaktywna, która ją projektuje, powinna zadbać o to, żeby serwis www odróżniał się na tle konkurencji i zapadał w pamięć.
Co istotne, na taki efekt składa się nie tylko projekt strony sam w sobie, lecz również doskonale przemyślana identyfikacja wizualna marki, która powinna być uwzględniona w całym procesie, jakim jest projektowanie stron internetowych. Mowa tu o wszystkim, co wchodzi w skład dokumentu, jakim jest księga identyfikacji wizualnej, czyli o takich rzeczach, jak projekt logo, dopasowanie barw stosowanych w komunikacji marki, czy używane na stronie fonty.
Zauważ – jeżeli agencja brandingowa zrobi to dobrze, uzyskany efekt będzie można zastosować także i w materiałach fizycznych, takich jak wizytówki, nadruki na gadżetach, czy papier firmowy.
Projektowanie stron internetowych z myślą o komforcie użytkowników
Identyfikacja wizualna firmy to jednak nie wszystko. Jeżeli projektowanie stron www jest w rękach profesjonalistów, efekt końcowy jest więcej niż zadowalający. Strony wykonane zgodnie z obowiązującymi standardami są dostosowane do korzystania z nich na telefonach komórkowych, działają szybko, a przy ich tworzeniu uwzględniono UX.
Czym jest UX? To coś, co projektowanie stron internetowych powinno uwzględniać zawsze, ale niestety wielu początkujących i mniej rozeznanych webdeveloperów o tym zapomina. A chodzi o wygodę użytkowania, łatwość znajdowania informacji i proste wykonywanie takich akcji, jak zakup, czy porównanie produktów.
Co więcej, w niektórych przypadkach UX zostaje rozszerzony o dostępność, czyli o przystosowanie strony do użytkowania jej nie tylko przez „zwykłych” internautów, lecz również przez osoby z różnymi dysfunkcjami (na przykład wzrokowymi lub ruchowymi).
Projektowanie stron internetowych z myślą o Google
O ile agencja brandingowa lub graficzna zwykle ogranicza się tylko do projektu strony, o tyle naprawdę profesjonalna agencja interaktywna oprócz kwestii wizualnych oraz użytecznościowo-dostępnościowych uwzględnia jeszcze jeden istotny element. Otóż projektowanie stron internetowych powinno się odbywać z uwzględnieniem zasad SEO.
To właśnie przyjazność dla wyszukiwarek internetowych sprawia, że łatwiej uzyskać widoczność w Google, a co za tym idzie pozyskać wejścia potencjalnych klientów – a zadbać o to najlepiej już na wstępnym etapie, jakim jest projektowanie stron internetowych.