Konwersje pełnią nieocenioną rolę w profesjonalnie przeprowadzonym marketingu internetowym. Ma to ścisły związek z osiąganiem konkretnych celów i założeń przy pomocy własnej strony internetowej. Całość prowadzi do tego, aby potencjalni klienci wykonali określone czynności (działania) i tym samym zadziałali na korzyść właściciela witryny. Konwersję można również odnieść do reakcji na liczne akcje promocyjne na stronie www, takie jak pozycjonowanie lub kampanie reklamowe.
Spis treści
Jakie są podstawowe cele konwersji?
W tym miejscu wypadałoby się zastanowić, jakie są podstawowe cele omawianej konwersji. Oto kilka ciekawych przykładów:
- wypełnienie formularza i pozostawienie danych służących do kontaktu z potencjalnym klientem,
- zarejestrowanie nowego konta,
- pozostawanie na stronie www przez dłuższy czas,
- klikanie w banery reklamowe i oglądanie filmików promocyjnych,
- zapisanie się do newslettera,
- dokonanie zakupu konkretnego produktu lub usługi.
Jak widać konwersja może mieć bardzo zróżnicowane cele, ale kluczem do sukcesu jest to, aby je bardzo dokładnie określić i porozmawiać na ten temat z doświadczonymi specjalistami. Najlepszym krokiem okaże się nawiązanie bliskiej współpracy z przedstawicielami agencji marketingowej lub interaktywnej.
Czym są współczynniki konwersji? Co warto wiedzieć na ten temat?
Podstawowym pojęciem, które ma związek z konwersją jest tzw. współczynnik konwersji. To nic innego, jak określenie skuteczności (efektywności) danej strony internetowej, reklamy lub realizowanych akcji promocyjnych. Wyliczenie takiego współczynnika nie jest trudnym przedsięwzięciem, ponieważ pod lupę bierze się liczbę konwersji i dzieli się ją przez liczbę użytkowników, którzy kliknęli w konkretną reklamę i zostali przeniesieni na stronę docelową.
Istnieje kilka sprawdzonych sposobów, dzięki którym w krótkim czasie zwiększy się omawiany wskaźnik. To m.in. zamieszczanie aktualnych i wartościowych informacji o produktach oraz usługach, oferowanie klientom różnych opcji płatności, przeanalizowanie przycisków typu CTA i zbadanie potrzeb klientów.
Konwersja – jakich efektów można się spodziewać? Kto korzysta?
Konwersja sprzedaży może doprowadzić właścicieli stron internetowych do zwiększenia dotychczasowych zarobków oraz poprawy rozpoznawalności marki wśród wybranej grupy docelowej. Firma zacznie generować spore zyski i przełoży się to oczywiście na większe zadowolenie z prowadzonego e-biznesu, który jednocześnie będzie się stale rozwijał.
Na konwersji korzystają osoby prowadzące witryny i sklepy internetowe, specjaliści oferujący odbiorcom wartościową wiedzę oraz nowe umiejętności czy też pośrednicy. Zainteresowane osoby zawsze będą liczyć na wykonanie konkretnych działań (czynności) ze strony odbiorców. Wymaga to jednak pewnego zaangażowania i cierpliwości. W pierwszej kolejności trzeba dążyć do obrania sprecyzowanego celu konwersji. Najprostsze zadanie mają właściciele sklepów internetowych, którym będzie zależało na tym, aby klienci dokonali zakupu. Unikać wypadałoby z kolei tzw. pustego ruchu, który może wynikać z niewłaściwego dobrania fraz kluczowych (strzałem w dziesiątkę okażą się rozbudowane frazy).