Jeśli masz bloga, są szanse, abyś zrozumiał znaczenie blogowania biznesu. Ale czy wiesz, jak zoptymalizować swoje wpisy na blogu, aby uczynić je bardziej przyjazne dla wyszukiwarek? Prawda jest taka, że wielu blogerów nie potrafi wykorzystać ogromnego potencjału marketingowego swoich blogów. W rzeczywistości, ostatnie badanie przez blogger.com pokazuje, że chociaż około 60% firm ma blogi, 65% tych blogów nawet nie zostało zaktualizowane w ciągu ostatniego roku. Zapewniając świeże, odpowiednie treści i wykonywanie podstawowych optymalizacji, można skorzystać z wielu korzyści blogowania. Jest sześć łatwych wskazówek optymalizacji (SEO), aby móc zauważyć bloga.
Zrób swoje badania. Badania słów kluczowych jest niezbędne do optymalizacji strony. Dostarczanie cennych treści na dany temat. Istnieje jednak wiele narzędzi i technik wyszukiwania powiązanych słów kluczowych istotnych dla Twojego bloga, które być może nie zostały uwzględnione.
Google Adwords Keyword Tool i semrush.com zarówno oferują świetne narzędzia, które pozwalają znaleźć słowa kluczowe związane z tematem, a nawet szpiegować konkurencję, aby zobaczyć, jakie słowa i frazy są skierowane do wprowadzenia ruchu na swoich stronach.
Użyj słów kluczowych w całym swoim poście. Kiedy już ukierunkowane kilka cennych, odpowiednich słów kluczowych, ważne jest, aby umieścić je tam, gdzie będą one miały największy wpływ na ludzi i wyszukiwarki indeksujące treści. Spróbuj umieścić je w następujących miejscach:
- Tytuł
- Pozycje i podpozycje
- Zdanie wprowadzające
- Ustęp końcowy
- Anchor text (tekst, który hiperłączysz do innych powiązanych stron na swojej stronie)
- Znaczniki tytułu i metaopisy
Słowo ostrożności: Nie angażuj się w keyword stuffing, który jest aktem wypełniania treści tak wieloma słowami kluczowymi, że staje się on trudny do odczytania. Nie tylko będzie to irytować zwolenników bloga, to również będziesz ukarany przez Google. Kilka strategicznie rozmieszczonych słów kluczowych zrobi sztuczkę.
Optymalizacja obrazów. Ilekroć wrzucasz zdjęcie na bloga, upewnij się, aby dołączyć słowa kluczowe w nazwie pliku i wypełnić alternatywne pole tekstowe z krótkim, bogatym w słowa kluczowe opisem zdjęcia.
Odnośniki do innych z linkami. Kiedy wspominasz innego blogera lub artykuł w swoim wpisie na blogu, dołącz link do informacji, do których się odwołujesz. Nie tylko jest to dobre blogowanie etykietą, ale można mieć szczęście i otrzymać link z powrotem. Wysokiej jakości linki są cennym towarem dla każdej witryny szukającej wyższej rangi w wynikach wyszukiwania stron w wyszukiwarkach.
Daj czytelnikom możliwość subskrypcji bloga. Dołącz umieszczone w widocznym miejscu RSS lub Feed Subscription Buttons i zaoferuj widzom możliwość subskrypcji swoich postów za pośrednictwem poczty elektronicznej, jeśli to możliwe. Dzięki temu Twoi zwolennicy bloga mogą otrzymywać natychmiastowe powiadomienia o Twoich najnowszych postach bez konieczności okresowego sprawdzania Twojej strony pod kątem nowych treści.
Użyj mediów społecznościowych, aby poszerzyć zasięg Twoich postów na blogu. Jako mała firma, może być wykorzystanie Facebooka, Twittera, Google+ lub innych serwisów społecznościowych do tworzenia połączeń z potencjalnymi i obecnymi klientami. Dlaczego nie promować treści bloga na tych stronach dla jeszcze większej ekspozycji w sieci? Darmowe programy, takie jak Hootsuite ułatwiają umieszczanie linków do Twojego najnowszego wpisu na wszystkich portalach społecznościowych za pomocą zaledwie kilku kliknięć. Możesz nawet zaplanować swoje posty z wyprzedzeniem.
Postępując zgodnie z tymi prostymi wskazówkami SEO, można zachęcić do wyższych pozycji w rankingach SERPS, zwiększony ruch w sieci i wyższe wskaźniki konwersji klientów.