Sprzedaż online, a raczej fachowo nazywana branża e-commerce to w obecnych czasach dominująca gałąź przemysłu nie tylko w naszym kraju, ale można nawet i powiedzieć, że na całym świecie. Głównie wynika to z faktu, że w dobie postępującej cyfryzacji możemy spodziewać się tego, że to właśnie Internet da nam nieograniczone możliwości rozwoju i także zarobku.
Branża e-commerce skupia się głównie na prowadzeniu sprzedaży wysyłkowej. Wszelakie sklepiki internetowe czy portale aukcyjne w obecnych czasach cieszą się niezrównaną popularnością. Nie ma się więc co dziwić, że coraz to więcej młodych przedsiębiorców decyduje się właśnie na takie rozwiązania. Jednak prowadząc sprzedaż wysyłkową, trzeba dosłownie zadbać o każdy detal związany z pakowaniem i wysyłaniem towarów. Wobec tego jak można skutecznie zapakować przedmioty do wysyłki, by były one zabezpieczone?
Pakowanie drobnych i delikatnych przedmiotów do wysyłki- o czym należy pamiętać?
Branża e-commerce to nie tylko sprzedaż przedmiotów gabarytowych. W znacznej większości zdominowana jest ona przez towary drobnicowe. W ich przypadku trzeba więc poświecić szczególną uwagę temu, by je odpowiednio zabezpieczyć. Sam skropak może okazać się niewystarczający. Warto zauważyć, że wśród towarów drobnicowych mogą się znaleźć zarówno przedmioty szklane jak i kruche, a co za tym idzie ich odpowiednie zabezpieczenie jest kluczem do sukcesywnej dostawy. Podczas samego transportu, takie towary będą narażone na wstrząsy i uderzenia, a sami kurierzy niestety, ale nie mają w zwyczaju zbyt delikatnego obchodzenia się z paczkami. Wobec tego nic nie sprawdzi się lepiej niż folia bąbelkowa. Jest to gadżet do pakowania produktów, który jest nam świetnie znany już od wieków.
Jednocześnie owijając przedmioty musimy pamiętać o tym, że folia bąbelkowa to tylko początek zabezpieczania przesyłki. Jeśli cała dostawa składa się z kilku przedmiotów, które będą zapakowane w pudełka kartonowe wówczas musimy także zadbać o ich odpowiednie wypełnienie. Można w tym celu skorzystać z “chrupek” czy nawet i makulatury. W ten sposób nasza drobnica będzie odpowiednio zabezpieczona i z pewnością nawet największe wstrząsy nie będą wstanie uszkodzić zawartości paczki. Jeśli pakujemy ją w skropak czy pudełka kartonowe to nie możemy zapomnieć również o tym, że one powinny zostać odpowiednio zaklejone i również zabezpieczone przed ewentualnym otwarciem. Jest to najważniejszy aspekt w momencie, kiedy przesyłka będzie transportowana przez firmę kurierską. W ten sposób możemy być pewni, że dotrze ona do adresata w nienaruszonym stanie.
Jak zapakować przedmioty o znacznie większych gabarytach do wysyłki?
Branża e-commerce czyli sprzedaż online nie boi się również wysyłać przedmiotów gabarytowych. W tym momencie ich pakowanie do wysyłki może być nieco bardziej problematyczne. Pamiętajmy jednak o tym, by w pierwszej kolejności próbować dopasować pudełka kartonowe do rodzaju pakowanych przedmiotów. Oczywiście jeśli jest to niemożliwe, to możemy zdecydować się na owinięcie ich folią stretch, a często sprawdzi się także tradycyjna folia bąbelkowa. W ten sposób uda się nam odpowiednio zabezpieczyć przedmioty gabarytowe na czas transportu. Pamiętajmy również o tym, by- o ile jest to możliwe- rozmontować je na jak najmniejsze części i dodatkowo odpowiednio zabezpieczyć ostre krawędzie. Możemy również skorzystać z dostępny etykiet jeśli przedmioty są wyjątkowo delikatne i dać jasno do zrozumienia kurierom, że paczka nie powinna być rzucana i należy traktować ją wyjątkowo subtelnie. Pakowanie przedmiotów do wysyłki w przypadku sprzedaży online nie musi być trudne- wystarczy jedynie skorzystać z odpowiednich akcesoriów do pakowania przesyłek.
Folia bąbelkowa, skropak czy pudełka kartonowe to jeden z najpopularniejszych sposobów na to, by zabezpieczyć daną przesyłkę. Te gadżety sprawdzą się zarówno w przypadku pakowania towarów o większych gabarytach jak i przedmiotów drobnych czy też szklanych. Warto więc się w nie zaopatrzyć, jeśli prowadzimy sprzedaż wysyłkową online.