Małe firmy są ważne dla wielu społeczności. Nie oznacza to, że prowadzenie małego biznesu jest łatwym zadaniem, zwłaszcza w świetle ostatnich wydarzeń, ale oznacza, że prowadzenie go jest wyzwaniem, które warto podjąć, jeśli ma się talent do prowadzenia biznesu. Biorąc pod uwagę, że aż jedna trzecia małych firm ma tendencję do upadku po kilku latach działalności w normalnych warunkach, będziesz potrzebował każdej możliwej przewagi.
Marketing małej firmy będzie trudny, jeśli nie masz szczególnie dużego budżetu marketingowego do wykorzystania, ale istnieje kilka strategii, które można zastosować na początku. Marketing słowny jest ważną częścią każdego biznesu, ponieważ pomaga budować bazę klientów poprzez interpersonalne interakcje z ludźmi, którzy są klientami biznesowymi. Mówiąc prościej, ludzie są bardziej skłonni zaufać innym ludziom, z którymi spędzają czas.
Dobrym sposobem na budowanie reputacji firmy jest uzyskanie dobrych recenzji, jednak aktywność w mediach społecznościowych w celu przyciągnięcia większej liczby obserwujących osób może być również dobrą strategią. Inne strategie marketingowe, które można wykorzystać z pewnym doświadczeniem, to utrzymanie strony internetowej i korzystanie z technik optymalizujących pracę przeglądarek w celu poprawy jej widoczności, e-mail marketingu z newsletterami, a także interakcja z bazą klientów poprzez wydarzenia takie jak webinary. Innymi słowy, jeśli sprzedajesz produkty od producenta probiotyków, spróbuj wszystkiego, co możliwe, aby wejść w interakcję z klientami przez pryzmat bycia ekspertem od zdrowej żywności i kondycji fizycznej, a będziesz miał większe szanse na przyciągnięcie ludzi, którzy podzielają te zainteresowania.
Pracownicy są integralną częścią Twojego biznesu, więc będziesz musiał dowiedzieć się, jak właściwe przepisy prawa pracy wpływają na sposób, w jaki należy traktować pracowników. Obowiązki związane z zatrudnianiem pracowników obejmują podatki od ubezpieczeń społecznych, przestrzeganie wymogów dotyczących odszkodowań w przypadku, gdy pracownik ulegnie wypadkowi, a także inne wymogi, które będą się różnić w zależności od warunków pracy.
Oferowanie świadczeń, które nie są ściśle wymagane, jest dobrym pomysłem, jeśli możesz sobie na to pozwolić. Jeśli zdecydujesz się oferować „opcjonalne” świadczenia pracownicze, musisz przestrzegać kilku praw, jeśli chodzi o sposób wykorzystania tych świadczeń. Na pewno dobrym pomysłem jest traktowanie swoich pracowników dobrze niezależnie od zobowiązań prawnych wobec nich. Chociaż konkretne przykłady mogą się różnić, jeśli Twój pracownik jest zadowolony ze swojej pracy i jak jest traktowany przez swoich współpracowników, jest bardziej prawdopodobne, że na dłuższą metę, będą stanowić cenną inwestycję.
Nie jest przesadą, że to, co firma zapewnia ogółowi społeczeństwa, jest „punktem sprzedaży” Twojej firmy, więc utrzymanie się na szczycie zarządzania zasobami jest kluczowe. Zarządzanie zasobami wykracza poza zwykłą wiedzę na temat tego, ile masz produktów, ponieważ odnosi się do tego, ile zasobów planujesz sprzedać. Możesz mieć więcej szczęścia w sprzedaży generatorów prądu podczas sezonu burzowego lub po jakiejś klęsce żywiołowej, więc należy zaplanować zakup większej ilości.
Niezależnie od tego, jaki rodzaj małego biznesu zamierzasz prowadzić, zawsze będziesz musiał mieć na uwadze nieodłączną wartość swoich klientów i pracowników. Nawet jeśli jesteś jedynym pracownikiem prowadzącym firmę, musisz upewnić się, że prowadzisz ją w taki sposób, aby nie doprowadzić do wypalenia lub pogorszenia sytuacji; cięcie kosztów może być bardzo korzystne dla firmy, ale jeśli oznacza to odizolowanie się i podejmowanie ryzyka, które sprawia, że czujesz się nieswojo, powinieneś poważnie ocenić swoją sytuację, aby mieć pewność, że taka decyzja będzie uzasadniona.