To, czy marka zachowa się w świadomości klientów na dłużej, zależy od wielu czynników. Aby zainteresowanie firmą stale rosło, warto nawiązywać długotrwałe i przyjazne relacje ze swoimi klientami. Jednym ze sposobów na podtrzymanie współpracy i kontaktów z grupą odbiorców, są gadżety reklamowe. Jaką pełnią funkcję i dlaczego warto wręczać je swoim klientom? Przeczytaj poniższy artykuł i poznaj niezbędne informacje!
Spis treści
Gadżety, w które warto zainwestować
Zanim włączymy do działań marketingowych obdarowywanie klientów upominkami, trzeba odpowiedzieć sobie na pytanie: dlaczego gadżety promocyjne stały się popularne? To nie tylko ukłon w stronę klienta, który związał się w jakimś stopniu z daną marką. Tego rodzaju działanie ma na celu budowanie pozytywnych skojarzeń i dobrego doświadczenia w kontaktach z firmą. Obecnie wśród najczęściej wręczanych gadżetów reklamowych można wyróżnić m.in.:
- Torby ekologiczne – naturalny skład tego rodzaju produktów to gwarancja jakości i wytrzymałości. Aktualnie panuje trend na torby płócienne, które mogą posłużyć nie tylko do codziennej wyprawy po zakupy. Oprócz tego, że torby te przydają się do przechowywania najpotrzebniejszych rzeczy, mogą również stać się stylowym elementem garderoby.
- Breloki – ich popularność wynika z tego, że są poręczne, nie zajmują dużo miejsca, a przy tym są atrakcyjnym upominkiem dla zwolenników funkcjonalnych dodatków. Właśnie te czynniki ułatwiają efektywną promocję danej marki.
- Notesy i inne zestawy piśmiennicze – różnego rodzaju notatniki i dołączone do nich długopisy lub ołówki, to sprawdzony i praktyczny prezent. Tego typu gadżety reklamowe sprawdzą się niezależnie od branży, z którą związany jest klient. Przygotowując taki upominek, nie można pominąć eleganckiego opakowania produktów.
Korzyści z wręczania upominków
Dbanie o klienta to jedno, ale należy również pamiętać, że obdarowywanie kontrahentów drobnymi upominkami wywiera pozytywny wpływ na wizerunek i pozycję firmy. Oto co zyskuje marka, która decyduje się na oferowanie gadżetów promocyjnych:
Rozszerzenie swoich działań marketingowych
Budowanie zasięgu i docieranie do grup docelowych powinno być częścią strategii danej firmy. Obecnie mamy więcej możliwości do jej reklamowania. Oprócz szkoleń czy targów można w tym celu wykorzystać media społecznościowe. Organizowanie np. różnych konkursów za pomocą social mediów i nagradzanie gadżetami to skuteczna metoda do zaktywizowania odbiorców i promowania swojej marki.
Pielęgnowanie relacji z klientem
Wręczanie drobnych upominków jest jedną z technik na ocieplenie stosunków między klientem a marką. To dobre rozwiązanie, aby grupa docelowa stała się bardziej otwarta na wyrażanie swoich opinii i potrzeb. Co więcej, nawiązanie kontaktu i rozmowy z klientami skutkuje nawiązaniem długotrwałych i wartościowych relacji. Obdarzając stałych klientów gadżetami reklamowymi, firma zyskuje na swoim wizerunku i jest postrzegana jako godna zaufania.
Nawiązanie współpracy z ambasadorami marki
Dobrym sposobem na zwiększenie rozgłosu jest znalezienie osób, które pomogą w promowaniu marki. Obdarowani upominkami ambasadorzy mogą reklamować firmę dzięki otrzymanym produktom. Kto może się do nich zaliczać? To zależy od pomysłu i możliwości finansowych firmy. Można nawiązać współpracę z osobami, które staną się reprezentacją firmy wśród swoich odbiorców, rodziny, znajomych itd.
Czym charakteryzuje się dobry gadżet reklamowy?
Chcąc uczynić gadżety reklamowe elementem promocji, dobrze wiedzieć czym powinny się one wyróżniać i jakie są ich cechy. Upominki powinny być przede wszystkim wytrzymałe i wygodne w użytkowanie, a co za tym idzie – jak najbardziej funkcjonalne. Ważne, by zadbać o ich estetyczne wykonanie i właściwy dobór materiałów wysokiej jakości. Równie istotne jest zawarcie na gadżecie loga firmy, które może być umieszczone wraz z chwytliwym hasłem. Warto też pamiętać o aspektach wizualnych, takich jak: jakość nadruku czy odpowiednio dobrana kolorystyka.