Rynek nieruchomości aktualnie przeżywa swój największy od 2008 roku kryzys. Mieszkania drożeją, inflacja szaleje, a przedsiębiorcy coraz częściej decydują się na tzw. strategię przeczekania. W sytuacji, gdy ludzi nie stać na mieszkania deweloperzy muszą niemal całkowicie zmieniać swoje działania. Wykorzystując marketing dla deweloperów, mogą skutecznie kierować swoje oferty do tych osób, które zostały na rynku nieruchomości. Na czym polega wspomniany marketing deweloperski i jakie narzędzia wykorzystuje?
Spis treści
Jaka obecnie jest sytuacja na rynku nieruchomości?
Choć mieszkań jest mnóstwo Polaków nie stać na ich zakup. Problem z popytem na nieruchomości wynika z nieustannie rosnącej inflacji, a także wzrostu stóp procentowych. Te mają wpływ na koszta obsługi inwestycji, wysokie ceny gruntów oraz ceny materiałów budowlanych. Nie należy zapominać również o rosyjskiej agresji na Ukrainę. Sankcje wpływają na ceny gazu – a ten surowiec jest niezbędny do wytworzenia materiałów budowlanych. Wszystkie te elementy sprawiają, że realizacja inwestycji – nie wspominając już o samej sprzedaży – jest bardzo trudna, choć nie niemożliwa. Jak w takim razie radzą sobie deweloperzy w obliczu tak dużego kryzysu?
Korzystając z profesjonalnego wsparcia re-definiują strategię. Agencje marketingowe oferują kompleksowy marketing dla deweloperów, który wspiera wymianę dóbr, prowadząc finalnie do korzyści sprzedażowych.
Marketing w branży sprzedaży mieszkań
Zakup, sprzedaż, wynajem, czy też sama budowa inwestycji nie należą do łatwych zadań. Deweloperzy, wykorzystując marketing dla deweloperów, mogą realizować swoje działania, nawet w czasach największego kryzysu.
Marketing w branży sprzedaży mieszkań wykorzystuje szereg narzędzi, dzięki którym możliwa jest skuteczna sprzedaż nieruchomości. Można do nich zaliczyć między innymi:
- Social Media;
- Landing Page – czyli nowoczesną stronę internetową;
- Marketing wideo;
- Content marketing.
Wykorzystując odpowiednią strategię oraz wspomniane wyżej narzędzia, deweloperzy i inwestorzy mogą zapewnić swoim inwestycjom wysokie pozycje. To natomiast przekłada się na wzrost zainteresowania poszczególnymi ofertami, a co za tym idzie, również na wzrost sprzedaży.
Kiedy marketing dla deweloperów wykorzystuje się w praktyce?
Bez większej dyskusji można powiedzieć, że marketing sprzedażowy w branży mieszkań i innych nieruchomości wykorzystuje się na każdym etapie budowy inwestycji – wliczając w to zakup, sprzedaż, wynajem oraz inne tego typu działania.
Z narzędzi i działań marketingowych, reklamowych, a także PR można korzystać we własnym zakresie, jednak wymaga to wiedzy, a także odpowiednich umiejętności. Nierzadko przydaje się więc pomoc. Wsparcie specjalistów z branży marketingu nieruchomości jest korzystne i pozwala osiągnąć znacznie więcej. Do zadań agencji zewnętrznej należy tworzenie kampanii, pozycjonowanie, zarządzanie serwisami i programowanie. Specjaliści mogą również organizować szkolenia z zakresu reklamy. Jest to doskonałe wsparcie, po które deweloperzy mogą bez przeszkód sięgać, aby wesprzeć swój biznes – bez względu na to, w jakiej sytuacji się znajdują.