Remarketing nazywany zamiennie retargetingiem, to coraz częściej stosowany sposób na skuteczne dotarcie z ofertą do klienta, który już wcześniej wchodził na firmową stronę internetową. Choć często są one stosowane zamiennie, pojęcia te nieco różnią się pomiędzy sobą. Dlatego też warto poznać je bliżej, by móc stosować je we właściwy i skuteczny sposób.
Spis treści
Remarketing i retargeting – czy to to samo?
Choć brzmią podobnie i często stosowane są zamiennie także przez profesjonalistów, to w praktyce znaczą tak zupełnie coś innego. Remarketing i retargeting, bo o nich mowa, dotyczą jednak tej samej sfery- czyli marketingu internetowego. Choć skupiają się na podobnych aspektach i dotyczą działań podejmowanych zgodnie z działaniami klientów, to mają nieco odmienne znaczenie.
Remarketing dotyczy marketingu internetowego, czyli podejmowanych czynności w celu zwiększenia sprzedaży, z wykorzystaniem różnych technik i metod. W tym przypadku jest to powtarzanie wykorzystywanego schematu reklamowego poprzez, chociażby wyświetlanie reklam produktu, który użytkownik poprzednio oglądał. Dzięki temu możliwe jest dotarcie do osoby potencjalnie zainteresowanej zakupem. Z kolei retargeting polega na targetowaniu, czyli selekcjonowaniu ofert. Dzięki podejmowanym działaniom możliwe jest skuteczne trafienie do wybranej sekcji odbiorców, którzy są zainteresowani proponowaną ofertą.
Obydwa te pojęcia mają podobny charakter i dotyczą tych samych sfer. Jednak w ogólnym ujęciu dotyczą zupełnie innych kwestii, obejmując podstawy marketingu i selekcji. Stosowane w odpowiednim połączeniu pozwalają uzyskać najlepsze rezultaty.
Kiedy remarketing i retargeting sprawdzi się najlepiej?
Porzucanie koszyka czy brak podejmowanych interakcji po wejściu na stronę to często spotykane problemy podczas prowadzenia własnego biznesu w sieci. Niemniej jednak stosowanie remarketingu i retargetingu ma być skutecznym sposobem na ich wyeliminowanie. To działania, które mogą mieć realny wpływ na osiągnięte rezultaty. Choć mają różne cechy i cele, to wykorzystują zbieżne metody działania. Dzięki temu mogą trafić do odmiennych grup odbiorców, dlatego też najlepiej sprawdzą się stosowane w sposób łączny i spójny. Nie da się ukryć, że obie strategie umożliwiają skuteczne zwiększenie sprzedaży, wykorzystując tendencje potencjalnych klientów.
Remarketing i retargeting w marketingu internetowym
Marketing internetowy wbrew pozorom jest niezwykle wymagającą dziedziną. Tylko skuteczna analiza posiadanych danych pozwoli stworzyć właściwie określone grupy odbiorców oraz przewidzieć ich działania w sieci. Wykorzystując możliwości remarketingu i retargetingu możliwe jest uzyskanie widocznych rezultatów, które opierają swoje działanie na bazie zachowań potencjalnych klientów. Wybór odpowiedniej metody działania w tej sferze zależy od indywidualnych potrzeb i możliwości. Można więc stosować je zamiennie, bądź wykorzystać oba jednocześnie. Jednak obydwie te metody wymagają odpowiedniej dozy czasu, aby móc zachwycać nas swoimi wynikami.