Co to jest lokalne SEO i czy naprawdę jest potrzebne mojej firmie?

Najnowszym trendem w wielu krajach rozwiniętych jest „Go Local”. Ze względu na ponowne przeanalizowanie tej koncepcji, która pochodzi sprzed pojawienia się dużych sieci handlowych i restauracji. Lokalna optymalizacja wyszukiwarek (SEO) stała się głównym tematem dla właścicieli firm, chcących dotrzeć do swoich lokalnych klientów i społeczności. Większość właścicieli firm zadaje te same pytania: czym jest lokalne SEO? Jaka jest różnica między organicznym SEO a usługami dla lokalnego SEO? Dlaczego lokalne SEO ma znaczenie?

Te pytania są bardzo istotne, a odpowiedzi znajdują się w poniższym artykule. Pomogą Ci kierować swoje produkty i usługi do okolicznych odbiorców.

Spis treści

Historia lokalnego SEO

Początki lokalnej koncepcji SEO nie są tak stare, sięgają lat 2003-2005, kiedy wyszukiwarki skupiały się na dostarczaniu wyników w lokalizacji użytkownika. Dodatkowe podane informacje to lokalizacja na mapie, godziny otwarcia i kontakt do sklepu, podobnie jak to, co obecnie widać w Mapach Google.

Odkąd pojawiła się koncepcja, lokalne pozycjonowanie stało się taktyką marketingu internetowego skierowaną do lokalnych klientów, umożliwiającą firmom uwzględnianie odpowiednich wyników na podstawie różnych wskaźników wyszukiwania. Pozwala to na odróżnienie od szerokiego organicznego SEO, w którym priorytetem jest trafność wyszukiwania zamiast odległości osoby wyszukującej.

Co otrzymam, kupując lokalny pakiet SEO?

Istnieją dwie możliwości wdrożenia lokalnego SEO w firmie: zrób to sam lub zatrudnij lokalną firmę marketingową. Jeśli nie jesteś ekspertem od marketingu internetowego, twoje wyniki będą znacznie lepsze przy zatrudnianiu firmy. Chociaż usługi oferowane przez firmy zajmujące się marketingiem internetowym różnią się, kupując lokalny pakiet SEO, możesz spodziewać się następujących rzeczy:

Raportowanie w tle

Raporty w tle pomagają zrozumieć, jakie postępy czyni Twoja firma i kampanie. Zwykle obejmują raporty dotyczące reputacji, raporty reklamowe i rankingi wyszukiwarek. Google Analytics to typowy wybór do gromadzenia tych danych.

Marketing treści

Marketing treści za pośrednictwem blogów WordPress pomaga Twojej firmie w utrzymywaniu komunikacji z istniejącymi i nowymi obserwatorami, umożliwiają Twojej firmie bycie autorytetem w zakresie tematów branżowych. Marketing treści jest niezbędny dla rozwoju nowych i istniejących firm.

Strona na Facebooku

Posiadanie strony firmowej na Facebooku jest tak samo ważne dla reklamy, jak wizytówka firmy w Google. Dlatego musi być profesjonalnie zaprojektowana ze szczegółami SEO, aby przyciągnąć tłum użytkowników tego medium społecznościowego.

W pełni zoptymalizowana witryna WordPress

Zakup lokalnego pakietu SEO obejmuje nowo zaprojektowaną witrynę WordPress z wybraną nazwą domeny, marką i integracją z mediami społecznościowymi i formularzami generowania potencjalnych klientów. W Twojej witrynie znajdą się profesjonalnie napisane treści, dane kontaktowe, strona z prezentacją recenzji oraz strona przesyłania opinii. Na stronie można również dodać szczegóły promocyjne.

Pakiet hostingowy z dużą szybkością wczytywania stron

Wiele pakietów SEO obejmuje hosting na określony czas lub bezterminowo, w zależności od firmy. Aby zapewnić szybkie ładowanie, CSS, JavaScript i HTML są zoptymalizowane, co zapewnia lepsze wrażenia dla odwiedzających i wyższe wyniki wyszukiwania. Jak w przypadku każdej firmy hostingowej, uwzględnione są regularnie zaplanowane kopie zapasowe witryn.

Zarządzanie ofertami

Aby osiągnąć najwyższy poziom widoczności w rankingach wyszukiwarek, optymalizacja strony Google Moja Firma, zlokalizowane mapy i wyszukiwarka mogą podnieść Twoją firmę w rankingu wyszukiwania. Te trzy listy pozwalają klientom łatwiej znaleźć Twoją firmę i dowiedzieć się więcej o Twoich produktach i usługach. Ponadto optymalizuje to Twoją firmę pod kątem urządzeń nawigacyjnych, a comiesięczne zgłoszenia są wysyłane do dostawców w celu zapewnienia dokładności.

Zarządzanie reputacją

Informacje zwrotne i referencje są siłą napędową zachowań zakupowych konsumentów, które można dodać do swojej witryny internetowej, aby wspierać pozytywne zarządzanie reputacją.

Pakiet bezpieczeństwa

Bezpieczeństwo obejmuje szyfrowanie SSL, aby zapewnić wymianę danych i poufnych informacji w sposób bezpieczny dla klientów. Zwiększa to również rankingi wyszukiwarek, ponieważ główne wyszukiwarki źle widzą witryny bez szyfrowania SSL.

Pozycjonowanie w Serwisie

Eksperci SEO zapewniają, że wszystkie nowe witryny są w pełni zoptymalizowane, aby zajmować wysokie pozycje w wyszukiwarkach kierujących ruch do Twojej witryny. Typowe dodatki SEO obejmują zoptymalizowane słowa kluczowe o wysokiej wartości, nagłówki, tytuły, opisy obrazów i integrację z mapą witryny XML. Słowa kluczowe są profesjonalnie dobierane, tak aby wzbudziły zainteresowanie odbiorców.

Marketing wideo

Marketing wideo może pomóc Twojej firmie uzyskać lepszą widoczność, która wspiera Twoje produkty i usługi. Profesjonalnie przygotowany film i kanał YouTube znacznie zwiększą Twój lokalny zasięg w społeczności.

Powinienem zrobić własne lokalne SEO, czy wynająć agencję?

Zalety własnej pracy

Może mieć dedykowanego pracownika do pracy nad SEO — agencja będzie miała wielu klientów i nie będzie mogła poświęcić całego czasu Twojej witrynie. Dedykowany pracownik jest dostosowany do potrzeb firmy.

Pracownik może budować relacje w firmie — oddany pracownik będzie miał bezpośrednią interakcję z wymaganymi działami w celu podejmowania decyzji.

Pracownik będzie miał pełne zrozumienie firmy — Pracownik w pełni zainwestuje w firmę i zaznajomi się z krótko- i długoterminowymi celami biznesowymi.

Wady działania „zrób to sam”

Droższe niż agencja — pracownicy wymagają pensji, świadczeń, wykształcenia, oprogramowania itp.
Wymagania projektowe dotyczące umiejętności specjalisty — jeśli umiejętności Twojego specjalisty nie są odpowiednie, możesz nie osiągnąć wymaganych wyników.

Zalety zatrudniania agencji

  • Dostęp do zespołu ekspertów, którzy są na bieżąco z najnowszymi zmianami — agencje z pełnym zakresem usług składają się z wielu specjalistów, którzy mogą ulepszyć Twoje kampanie.
  • Może być tańszy niż wewnętrzni specjaliści — Agencja SEO przejmuje na siebie płacenie pensji, premii, świadczeń, podwyżek itp.
  • Potrafi eskalować problemy — jeśli masz problem lub nie zgadzasz się z agencją, możesz udać się do jej szefa.
  • Zdobywasz obszerną wiedzę — pracując z tyloma specjalistami, zyskujesz dostęp do wiedzy i doświadczenia wartego dziesiątki lat.

Wady zatrudniania agencji

Wielu klientów — nigdy nie będziesz mieć niepodzielnej uwagi agencji.
Ograniczenie do relacji wirtualnej — jest mało prawdopodobne, że spotkasz cały zespół, ponieważ większość komunikacji odbywa się za pośrednictwem poczty elektronicznej i telefonu, więc trudno jest przeprowadzić burzę mózgów.

Jak zmierzyć sukces prowadzenia lokalnej kampanii SEO?

Mierzenie sukcesu lokalnej kampanii SEO można osiągnąć za pomocą trzech kluczowych wskaźników wydajności (KPI):

Ruch organiczny

Ruch organiczny odnosi się do odwiedzających, którzy pochodzą z wyników wyszukiwania, a nie z reklam. Jest to jeden z najlepszych wskaźników wydajności SEO, a Google Analytics dobrze wyświetla te informacje.

Polecenia odsyłające

Użytkownicy, którzy odwiedzają Twoją stronę, przychodzą poprzez link na innej stronie internetowej lub aplikacji i nie uwzględniają ruchu organicznego. Raporty polecające pokazują, jak zaangażować odwiedzającego na Twojej stronie internetowej i skąd przybył. Google Analytics wykonuje znakomitą pracę polegającą na wyświetlaniu ruchu osób poleconych.

Opinie

Wartość recenzji może przenieść Twoją firmę na górę listy strony w wyszukiwarce. Recenzje dają nowym konsumentom wgląd w działanie firmy, aby pomóc im zdobyć zaufanie do Twoich produktów. Liczba recenzji nie jest jedyną miarą, muszą być uczciwe i zgodne z prawem.

Lokalne pozycjonowanie ma wiele czynników, ale stosowanie tych samych najlepszych praktyk, które są stosowane w zwykłych wyszukiwarkach, zaprowadzi Twoją firmę daleko. Alternatywą jest zatrudnienie lokalnego specjalisty ds. SEO, który zajmie się tym i zapewni kierowanie większego ruchu do Twojej witryny. Teraz gdy masz już podstawy, możesz znaleźć najlepszą opcję dopasowaną do potrzeb Twojej firmy!