W dobie dynamicznego rozwoju gospodarki, biura rachunkowe cieszą się coraz większym zainteresowaniem. Powstające działalności, spółki i przedsiębiorstwa potrzebują nowoczesnej, kompleksowej i profesjonalnej obsługi. Współczesne biura rachunkowe muszą być przygotowane na rosnące potrzeby i wymagania Klientów. Zmieniające się prawo, szybkość tempa pracy oraz rosnąca konkurencja powodują, iż biura rachunkowe coraz częściej muszą wychodzić na przeciw oczekiwaniom potencjalnych Klientów.
Spis treści
Przedsiębiorca i Księgowy – dynamiczna zmiana na przestrzeni ostatnich lat
Potrzeby klientów są zmienne. Obecnie oczekują oni o wiele więcej niż kilka lat temu. Poprawne księgowanie dokumentów, czy przestrzeganie terminowości w kontakcie z instytucjami finansowymi nie wystarcza. Przedsiębiorcy coraz częściej wymagają stałego doradztwa ze strony biur rachunkowych i dyspozycyjności obsługujących ich pracowników. Zapytania mailowe i telefoniczne, w czasie prowadzenia ważnych negocjacji, są codziennością dla nowoczesnych biur rachunkowych. Doradztwo podatkowe ekspertów w sprawie aktualnie obowiązujących bądź zmieniających się przepisów jest wpisane w obowiązki profesjonalnego biura.
Księgowy stał się dla przedsiębiorcy jednym z najważniejszych partnerów biznesowych. To od jego decyzji zależy kondycja i przyszłość firmy. Jeżeli Klient może polegać na księgowym, z pewnością zaowocuje to długoletnią współpracą. W tym zawodzie odpowiednie wykształcenie, doświadczenie oraz stale aktualizowany zasób wiedzy, są kluczem do pozyskania zaufania przedsiębiorcy. Rozwój współczesnego księgowego zależy od dwóch głównych czynników. Pierwszym z nich jest stałe aktualizowanie wiedzy z zakresu rachunkowości, śledzenie zmian w przepisach oraz wdrażanie ich w codziennej pracy. Drugi czynnik to budowanie relacji z Klientem. Przedsiębiorca, który może liczyć na szybkie rozwiązanie problemu, czy poradę mailową o wiele szybciej przekona się do konkretnego fachowca i biura.
Zakres usług nowoczesnych biur rachunkowych jest bardzo duży. Ich najczęstszy problem stanowi brak odpowiedniej ilości czasu na kompleksową obsługę dużej liczby Klientów. W jaki sposób możemy usprawnić jego działanie?
Terminowość Klienta
Największy problem biur rachunkowych stanowią nieterminowi Klienci. Dokumenty dostarczone po czasie powodują konieczność nanoszenia poprawek, co zwiększa ryzyko błędów. Zbudowanie trwałej współpracy z przedsiębiorcą spowoduje, iż poznamy potrzeby jego biznesu. Pozwoli to na wypracowanie wspólnych rozwiązań oraz wzajemnego zaufania. Biuro pozyska stałego Klienta, z którym ustali korzystne dla obu stron zasady, zaś Klient będzie miał pewność, iż finanse jego firmy są w dobrych rękach.
Optymalizacja efektywności i organizacji pracy nowoczesnego biura rachunkowego
Pracownik nowoczesnego biura rachunkowego musi poradzić sobie z wieloma sprawami jednocześnie. Aby profesjonalnie realizować powierzone zadania należy odpowiednio zorganizować swój czas pracy. Jednym z kluczowych sposobów na sukces jest wdrożenie w pracy zasady 2 minut. Polega to na oszacowaniu przewidywanego czasu realizacji danego zadania. Jeśli zajmie ono więcej niż 2 minuty powinniśmy wykonać je od razu, bez przekładania na inny termin. Wprowadzenie tej reguły pozwoli na sprawne i systematyczne realizowanie bieżących zadań.
Współczesne rozwiązania systemowe, a biuro rachunkowe
Obecnie technika w znacznej części pomaga w usprawnieniu pracy biur rachunkowych. Nowoczesne systemy umożliwiają archiwizację i przesył wielu dokumentów. Postęp sprawia, iż Klient nie musi osobiście dostarczać pokaźnych plików faktur i tracić czasu na objaśnienia. Księgowy może zadawać pytania z odnośnikami do poszczególnych dokumentów, zaś Klient otrzymując powiadomienia, przy pomocy smartfona, jest w stanie udzielić informacji na bieżąco niezależnie od miejsca położenia. Tym samym rozwiązania systemowe pozwalają na profesjonalną obsługę Klienta oraz stały dostęp do wszystkich kluczowych zagadnień.